Nok et hederlig/kjedelig tap for Herrer1…

GIF2 – Østensjø/Dverg 6-4(2-1,1-1,3-2)

Nok et hederlig/kjedelig tap…..

Kampen starter jevnt med sjanser til begge lag. Dessverre er det hjemmelaget som setter den første i kassa. Minuttet senere får vi straffe. Andreas lykkes ikke, men revansjerer seg rett etter ved å sette inn utligningen i Powerplay, assistert av Jørgen. GIF rekker å sette inn 2-1 på et langskudd før pause. En god periode av oss hvor vi skaper de fleste sjansene, men vi er «som vanlig» ikke effektive nok. Stengene er vi gode til å treffe, men det hjelper så lite.

2.periode har så vidt startet da GIF øker sin ledelse. Om vi har slappet for godt av i garderoben vites ikke, men det føles i hvert fall unødvendig å gi bort en ny i mot. Vi fortsetter heldigvis det gode spillet etter dette og midtveis i kampen er sensasjonen et faktum. På et flott tversoverpass fra Andreas scorer Henrik på et langskudd! Vi fortsetter å produsere sjanser, men ballen vil ikke inn. Rett før pause leverer Atle en kanonredning, så spenning lever før siste periode.

3.periode og nok en gang lar vi de grønne score først. Relativt upresset får de sette ballen i kassa fra kort hold. Vi svarer umiddelbart. Julius spiller en fin pasning til Kjetil som setter den langs bakken fra skrått hold. Vi prøver og prøver, men ballen vil ikke inn etter dette. Ting ser mørkt ut når Jørgen takler en motspiller over vantet, men vi leverer et mesterlig undertall. Med 5 minutter igjen på klokka gjør vi om på rekkene og går ned til 9 mann. Dessverre er det GIF som scorer 2 ganger når vi risikerer i et forsøk på å få utligningen. 34 sekunder før slutt fastsetter Julius sluttresultat til 4-6 fra kloss hold, assist Jørgen.

En kamp hvor vi har like mange, om ikke flere sjanser enn hjemmelaget. Vi får ta med oss dette og satse på at det vipper vår vei neste gang…..